×

Veel gestelde vragen


Bekijk hieronder een overzicht van veel gestelde vragen.
Staat je vraag er niet tussen? Vul onderstaand formulier in.

Als een medewerker langer ziek is dan de wachttijd, in kalenderdagen, die in de polis is opgenomen, is er mogelijk recht op een schade-uitkering. Wanneer die uitbetaald en welke voorwaarden daaraan zijn verbonden hebben we onderstaand opgenomen.

  • Bij de ziekmelding dienen alle feiten en omstandigheden doorgegeven te worden die van belang zijn om te bepalen of er aanspraak op een schade-uitkering gemaakt kan worden mocht het verzuim langer gaat duren. Is er bijvoorbeeld sprake van regres (een ander is mogelijk aansprakelijk voor het ontstaan van het verzuim) dan moet dat gemeld worden. Ook als er sprake is van een mogelijk arbeidsconflict (naar de mening van werkgever of medewerker) moet dat direct worden gemeld;
  • Als werkgever doe je er, aantoonbaar, al het mogelijke aan om de re-integratie van een medewerker te bevorderen. Op zijn minst worden alle adviezen van de arbodienst nauwgezet opgevolgd;
  • Als de arbodienst laat weten dat een medewerker, deels, hersteld is moet dat binnen 14 dagen nadat dit bekend is gemaakt, doorgevoerd worden binnen Mijn Preventh;
  • Als daarom gevraagd wordt moet de loonstrook van een medewerker over de gevraagde maand geüpload worden binnen Mijn Preventh.

Als een werkgever zich aan deze spelregels houdt wordt vertraging in de uitbetaling van schade-uitkeringen zoveel als mogelijk voorkomen en kan de verzekeraar het recht op een schade-uitkering zo snel mogelijk vaststellen. Een schade-uitkering is altijd een achteraf uitkering. De werkgever dient het salaris gewoon door te betalen op de wijze zoals te doen gebruikelijk binnen het bedrijf in geval van verzuim. Een schade-uitkering zal over het algemeen, als er geen bijzonderheden zijn, uiterlijk aan het einde van de maand volgend op de maand van salarisbetaling, worden overgemaakt.

 

Het unieke van de Preventh oplossing zit hem in de opzet. De uitdaging die wij samen met jou aangaan is ervoor zorgen dat jouw werknemers optimaal inzetbaar zijn en blijven. Door volop in te zetten op preventie met Casflex.nl. Door samen te werken met WIM arbo, een arbodienst die werkgevers, werknemers en verzekeraars begrijpt en hun vaak tegengestelde belangen weet te verenigen. En door de activiteiten van Kootsch die werknemers perspectief biedt bij hun eigen werkgever of op de arbeidsmarkt in het geval beperkingen in de belastbaarheid dat noodzakelijk maakt.

Wat levert de inzet op die uitdaging op? Een hoge mate van inzetbaarheid, een laag verzuim, weinig tot geen schadelast voor een verzekeraar en daarmee een blijvend scherpe verzuimpremie. En dat we die lage verzuimpremie achter aan de zin zetten is wat de Preventh oplossing zo uniek maakt. Bij Preventh is de verzuimverzekering en de daaruit voortvloeiende schade uitkering een vangnet en geen voorliggende voorziening. Natuurlijk heb je recht op een schade uitkering mocht dat aan de orde zijn maar wij weten dat je meer hebt aan inzetbare werknemers waar je op kunt rekenen. En juist de aandacht voor de inzetbaarheid en de lage schadelast zorgt er weer voor dat jouw totale premie druk aan verzuimpremie en dienstverlening blijvend scherp is.

Bij Preventh kun je ook niet beknibbelen op de dienstverlening. Alles wat eventueel nodig is aan preventie-, arbo-, loopbaan-, re-integratie- en mobiliteitsdienstverlening is inbegrepen in de Preventh oplossing. Dat doen we om te voorkomen dat werkgevers de inzet van deze diensten uitstellen uit financiële overwegingen. Uit ervaring weten wij dat hiermee de schadelast alleen maar hoger wordt. Bovendien is het een groot voordeel dat je nooit te maken krijgt met een onaangename financiële verrassing. En dat is wel zo prettig.

Preventh is geen verzekeraar maar brengt op een unieke wijze binnen één platform en één verzuimontzorgoplossing verzekeraars en dienstverleners op het gebeid van preventie, arbodienstverlening en mobiliteit samen. verzekering. Door hen nauw met elkaar te verbinden, voorwaarden en diensten van de samenwerkingspartners op elkaar af te stemmen zorgen wij ervoor dat de verzkeraar de verzuimpremie blijvend scherp kan houden en ondernemers verregaand ontzorgt worden.

Bij Preventh houden we het dus gewoon simpel. Je betaald een bedrag voor het complete inzetbaarheidspakket en een verzuimpremie. Dat betaal je per maand en voor dat bedrag heb je gewoon alles wat je nodig hebt. Zo kun jij als werkgever lekker gaan ondernemen!

Het Jobport platform biedt een slimme totaaloplossing voor vraagstukken op het vlak van loopbaan, verzuim, re-integratie en mobiliteit. De samenwerkende partners binnen Preventh hebben afgesproken om daar waar mogelijk c.q. noodzakelijk dit platform te gebruiken bij hun werkzaamheden voor werknemers van onze relaties. Het platform biedt een grote hoeveelheid aan functionaliteiten die door onze partners en de werknemers van onze relaties kunnen worden gebruikt om inzicht te krijgen in loopbaanontwikkeling, scholingsvraagstukken, hoe sneller te herstellen in het geval van verzuim, en bij re-integratie- en outplacementvraagstukken.

    Door het gezamenlijk gebruik van dit digitale en innovatieve platform door alle samenwerkingspartners van Preventh onstaat snel een betrouwbaar beeld van de werbeeld van Met Jobport zorg je er dus voor dat jouw werknemers minder of niet verzuimen. Jij hebt minder stress als ondernemer en hebt grip op je kosten. Wat wil je nog meer?

    WIM arbo is de arbodienst van Preventh. Dat zijn zij niet voor niets. Ze delen hun visie op inzetbaarheid met Preventh. WIM arbo gelooft dat oprechte aandacht voor de mens de meeste kans op een snel herstel biedt. De wereld van vandaag is een stuk ingewikkelder dan die van pakweg 30 jaar geleden. Er wordt tegenwoordig veel van mensen en dus jouw werknemers gevraagd. Niet eens door jou als werkgever. De functies en taken van jouw werknemers zijn meestal helder, strak omlijnd en beschreven. Jouw mensen weten waar ze als werknemer voor staan opgesteld. De ingewikkeldheid zit hem meer in alles naast hun werk. Alle ballen hoog houden, financiële uitdagingen in het huishoudboekje, het doet iets met ze en het vult hun emmer. Iedere dag opnieuw. Door de oplopende vermoeidheid ontwikkelen jouw mensen daardoor vaak fysieke ongemakken. En dan komt de uitval en ben jij als werkgever de klos. Want zo zit de wereld, en wetgeving, dan ook weer in elkaar. WIM arbo beseft als geen ander in welke spagaat de gemiddelde werkgever zit en pakt daarop door.

    • De WIM adviseur biedt een luisterend oor en ziet de mens;
    • Zij gaan voor het goede gesprek en creëren vertrouwen;
    • De WIM adviseur schakelt indien nodig de Bedrijfsarts in, geen onnodige medicalisering;
    • WIM arbo werkt oplossingsgericht, meedoen helpt herstel bevorderen, rust roest.

    WIM arbo heeft ervaring in het werk binnen de ingewikkelde driehoek die wordt gevormd door Werknemer, Werkgever en Verzekeraar en heeft oog voor de belangen van alle betrokken partijen. Dat helpt werknemers versneld inzetbaar te worden, houdt de premiedruk voor werkgevers onder controle en de schadelast voor de verzekeraar laag. Hiermee vormt WIM arbo een belangrijke spil binnen de Preventh oplossing. 

    Kootsch is de partner van Preventh op het gebied van coaching, re-integratie, mobiliteit, counesling en arbeidskundig advies. Binnen Kootsch werken coaches met een ruime levens- en werkervaring. De meeste van hen zijn zelf ondernemer (geweest) en weten voor welke uitdagingen en dilemma's werkgevers iedere dag komen te staan Dat helpt hen tijdens de begeleiding van werknemers die om wat voor reden ook, dreigen, vast te lopen in hun loopbaan. Dat voorkomen en/of oplossen is waar de coaches van Kootsch voor gaan. Kootsch weet als geen ander dat de schadelast voor werkgever én werknemer hoog kan oplopen als niet tijdig een oplossing voor een loopbaanprobleem wordt gevonden.

    • Werknemer belandt in de WW of WIA en krijgt te maken met een aanzienlijke terugval in inkomen;
    • Als werkgever mis je productiviteit als gevolg van de verminderde inzetbaarheid van werknemers;
    • De werkdruk op jouw andere werknemers neemt toe en vormt een extra risico.

    De diensten van Kootsch bieden de hoogste mogelijke garantie op het voorkomen van bovengenoemde ririco's en maken daarom onderdeel uit van de Preventh oplossing. Een garantie op een lage schadelast is in het voordeel van alle samenwerkende partijen binnen de Preventh oplossing.

    Alhoewel dat niet onze voorkeur heeft kun je je huidige arbodienst eventueel aanhouden. Als je bijvoorbeeld wel wil starten met de Preventh verzuimontzorgoplossing maar nog een lopende overeenkomst hebt met je huidige arbodienst. Of als je heel erg tevreden bent over je huidige arbodienst en zij zijn bereid om deel te nemen aan de Preventh verzuimontzorgoplossing. Het is wel zo dat wij alleen gecertificeerde arbodiensten accepteren. Dat is een minimale kwaliteitseis die wij hanteren. Onze preventiepartner Caseflex is echter wel verplicht evenals de mobiliteitspartner Kootsch.

    Veiligheid staat hoog op de agenda van Preventh. Wij werken met vertrouwelijke persoonsgegevens en wij willen zeker weten dat deze gegevens niet bij onbevoegde terecht komen. Is dat lastig? Ja en nee. Natuurlijk is het even wat gedoe maar als je er een paar minuten de tijd voor neemt is het zo opgelost en geregeld. Hoe stel je 2 factor authenticatie in?

    1. Ga als eerste naar de Apple app store of de Android Play store op je mobiel.
    2. Download Microsoft authenticator.
    3. Log in Mijn Preventh in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    4. Je krijgt een pop-up te zien waarin je gevraagd wordt 2 factor in te stellen.
    5. Volg de aanwijzingen binnen Mijn Preventh.
    6. Open als dat gevraagd wordt de authenticator app op je mobiele telefoon.
    7. Kies in de app voor het plusje bovenin de blauwe balk.
    8. Kies in de lijst voor ander account.
    9. Scan de QR code binnen Mijn Preventh of voer de getoonde code in de app in.
    10. Rond de registratie af.

    Je bent nu klaar voor 2 factor authenticatie. De volgende keer als inlogt binnen Mijn Preventh wordt je gevraagd om een code. Ga dan naar de autenticator app op je telefoon en ga in het scherm van die app naar Preventh. Daar zie je een code die je in Mijn Preventh kunt invoeren waarna je inlogt en je binnen Mijn Preventh van alle mogelijkheden gebruik kan maken.

    Het opvragen van een premie indicatie is zo gedaan bij Preventh. Je hebt immers wel wat anders te doen dan hier heel lang mee bezig te zijn. dat doen wij wel voor je. Ga naar de Preventh aanbod pagina en doorloop onze premie indicatie pagina. Wij beloven jou dat we geen moeilijk vragen stellen en geen documenten opvragen in dit stadium. Maar dat is nog niet alles. Als jij de gegevens naar waarheid hebt ingevuld beloven wij jou dat de uiteindelijke offerte, als je die besluit aan te vragen naar aanleiding van onze premie indicatie, daar niet van zal afwijken. Hoe verloopt het proces van premie indicatie naar offerte en polis?

    • Voer de benodigde gegevens in voor een premie indicatie.
    • Als je dat hebt gedaan ontvang je per ommegaande een vrijblijvende premie indicatie.
    • Lijkt het je iets dan kun je via de premie indicatie (link onder aan de Premie Indicatie) de Premie Indicatie makkelijk omzetten naar een voor ons bindende offerte:
      • Je krijgt de vraag om de verzamelloonstaat van het afgelopen jaar te uploaden. Daar staat op hoeveel je exact hebt uitgegeven aan salariskosten. Deze verzamelloonstaat zit bij het jaarwerk dat je van de salarisadministratie krijgt of kun je daar makkelijk opvragen.
      • Als je bij de Premie Indicatie hebt aangegeven dat je in het bezit bent van verzuimrapportages kun je die nu ook uploaden.

    Dat was het, meer hebben hebben we niet nodig!

    Je kunt maximaal 3 premie premie indicaties per keer opvragen. Dus met verschillende dekkingspercentages en/of wachtdagen. Heb je dat gedaan dan garanderen wij een offerte binnen 24 uur. Je krijgt een bericht van ons dat de offerte klaar staat binnen Mijn Preventh en je hebt je inlog gegevens inmiddels ontvangen. Kies uit de verschillende offertes de gewenste offerte en je krijgt de polis retour.

    Het enige dat je nu nog moet doen om echt te kunnen starten is het éénmalig uploaden van je werknemers. Daarvoor ontvang je een Excel sheet die je kunt uploaden of je kunt ervoor kiezen dat handmatig binnen Mijn Preventh te doen.

    Wij verwekomen je graag bij Preventh. Tot snel!

    De premie-indicatie verloopt geheel geautomatiseerd via onze risicodrager. Het resultaat van de premie-indicatie kan echter tegenvallen en/of vragen oproepen. Bijvoorbeeld als is aangegeven dat een prospect over verzuimrapportages beschikt maar deze niet zijn bijgevoegd tijdens het uploaden. Als medewerker van Preventh kun je altijd, als een premie tegenvalt, in overleg met de risicodrager met als doel de een scherpere premie te krijgen. Houdt hierbij rekening met het volgende:

    • Ga het gesprek met de risicodrager aan op basis van een offerte aanvraag. Dat wil zeggen dat vanuit de premie indicatie een offerte is aangevraagd. Als je iets wenst aan te passen zorg ervoor dat jij degene bent die:
      • De offerte aanvraagt, dus de verzamelloonstaat upload en eventueel verzuimcijfers;
      • Stel een vraag via een bericht dat je toevoegt aan de uploads en maak duidelijk dat het antwoord naar jou moet.
    • De risicodrager offreert altijd als een premie indicatie wordt uitgebracht. Als ze het risico niet wenst te hebben dan offreren zij later een hoog percentage waardoor de offerte naar alle waarschijnlijkheid toch niet geaccepteerd wordt. Wees daar bewust van.




    Vragen?

    Stel ze gerust. Icon down